Gyengénlátó Változat

RRF-2.1.2-21-2022-00011

A Soproni Egyetem digitális transzformációja az oktatásban (SOE – DTO) 2022-2026

Bővebben

A Soproni Egyetem az RRF-2.1.2-21 kódszámú felhívásra előkészített "A Soproni Egyetem digitális transzformációja az oktatásban (SOE-DTO) 2022-2026" című projekt kertében kívánja megvalósítani az oktatás digitális transzformációját.

A projekt adatai

Projekt címe: A Soproni Egyetem digitális transzformációja az oktatásban (SOE – DTO) 2022-2026
Projekt azonosító száma: RRF-2.1.2-21-2022-00011
Résztvevők: Soproni Egyetem
Szerződött támogatás összege: 2 255 136 635 Ft
A projekt futamideje: 2022.05.11.- 2026.04.30.
Projekt szakmai vezetője: Dr. habil. Paár Dávid
Projektmenedzser: Timár Andrea
Pénzügyi vezető: Varga-Illyés Virág

 

MEGVAL_CTA.jpg

Részletes leírás

A Soproni Egyetem az RRF-2.1.2-21 kódszámú felhívásra előkészített "A Soproni Egyetem digitális transzformációja az oktatásban (SOE-DTO) 2022-2026" című projekt kertében kívánja megvalósítani az oktatás digitális transzformációját. A transzformáció nem érhető el az oktatási tevékenység digitális térbe való áthelyezésével és informatikai környezetének fejlesztésével. Ennél tágabb perspektívában szükséges a digitális változásokat megvalósítani. Transzformációról akkor beszélhetünk, hogyha az oktatással kapcsolatos minden működési folyamatot az alapoktól újratervezzük a digitalizáció és automatizáció szem előtt tartásával, ide értve az oktatásmódszertant, az egyetemi polgárság kompetenciáinak fejlesztését, a tantervek, tananyagok, hallgatói életút támogatások modernizálását, az oktatással összefüggő adminisztrációs folyamatokat, a nemzetközi térben való digitális megjelenést és a digitális változásokhoz elengedhetetlen fizikai feltételeket.

Az oktatás digitális transzformációjához az Egyetem az alábbi komplex célrendszert kívánja megvalósítani:

  1. a) a hallgatók, oktatók és munkatársak digitális kompetenciafejlesztése;
  2. b) az intézményi adatvagyon mesterséges intelligencia segítségével való elemzése;
  3. c) a munkaerőpiaci elvárások oktatásba való intenzív integrálása, a gyakorlati oktatás hatékonyságának növelése;
  4. d) az oktatás digitális transzformációja, a digitális oktatási lehetőségek szélesítése, az ehhez szükséges környezet kialakítása, fejlesztése;
  5. e) nemzetközi láthatóság fokozása.

A projekt tervezett eredményei

A főtevékenység eredményeként Wifi fejlesztés valósul meg az egyetemen, zárt rendszerű távoktatási képzésmenedzsment rendszer beszerzése megtörténik, több tanterem és labor digitális eszközökkel való felszerelése valósul meg, az oktatást támogató háttérszolgáltatások digitális transzformációja megindul, létrejön a Digitális Oktatásmódszertani Központ, mely képzésekkel és módszertani támogatással segíti az oktatás digitális transzformációját, a hallgatói adatok mesterséges intelligenciával való elemzése alapján adat-alapú oktatásfejlesztési intézkedések kerülnek megfogalmazásra. A pedagógiai innováció keretében fenntarthatósági és intelligens szakosodás témájú modulok kerülnek kifejlesztése és ezek oktatása megindul, mesterséges intelligencia alapú elemzések alapján tanterv- és tartalom-modernizálás történik, a képzések gyakorlóhelyi eszközellátása javul, valamint számos téren fejlődik az egyetem nemzetközi láthatósága.

szechenyiplusz.png


Kapcsolódó elérhetőségek

Timár Andrea
csoportvezető, projektmenedzser
(+36 99) 518-270
Innovációért és vállalati kapcsolatokért felelős rektorhelyettes
Varga-Illyés Virág
Pénzügyi és gazdasági osztályvezető
(+36 99) 518-483
Gazdasági Főigazgatóság
Dr. habil. Paár Dávid
egyetemi docens
I. em. 117.
(+36 99) 518-491
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar


Aktualitások

Drónok a fák felett: Új képzés indult a Soproni Egyetemen

Drónok a fák felett: Új képzés indult a Soproni Egyetemen

Drónpilóta képzés indult a Soproni Egyetemen. A heti négy órában zajló kurzus gyakorlati oktatását 13 újonnan beszerzett drón segíti. A Soproni Egyetem az ország egyetlen, olyan felsőfokú intézménye, ahol erdészeti és faipari oktatás zajlik.  Emellett számos rokon szakterületen is sok évtizedes múltra visszatekintő, tradicionális képzéseket folytat, mint a vadgazda mérnök, természetvédelmi mérnök, környezetmérnök, földmérő és földrendező mérnök szakok. 

Ismét sikeresen zárult a Képzők Képzése a Soproni Egyetemen

Ismét sikeresen zárult a Képzők Képzése a Soproni Egyetemen

A Soproni Egyetem 2024. Március 6-án tartotta oklevélátadóját a “Soproni Képzők Képzése - Egyetemi Oktatók, Munkatársak az Iskolapadban" kurzus lezárásaként. Az eseményen Dr. habil. Varga László a Benedek Elek Pedagógiai Kar dékánja köszöntötte a tudásbővítési programban résztvevő kollégákat, majd Dr. Pásztor Enikő és Prof. Dr. Lakatos Ferenc rektorhelyettesek társaságában adták át az akkreditált képzésről szóló oklevelet.

Képzők Képzése - Napirenden a  Reflektív és Innovatív Pedagógiai Módszerek a Soproni Egyetemen

Képzők Képzése - Napirenden a Reflektív és Innovatív Pedagógiai Módszerek a Soproni Egyetemen

A pedagógia nemcsak a jelennek, a jövőnek is dolgozik- ez a vezérelve a reflektív, innovatív pedagógiai módszereknek, melyeket most a Soproni Egyetem oktatói, munkatársai is megismerhetnek. Mától három napon át olyan témákkal foglalkozhatnak az újra iskolapadban ülő kollégák, mint pl. „a humor a pedagógiában”, „a digitális oktatás mai trendjei” vagy a „projektpedagógia”
A felsőoktatási intézmény 2024-ben is meghirdette a 30 órás ingyenes továbbképzését a pedagógiai végzettséggel nem rendelkező munkatársak részére.  

Világelső a Soproni Egyetem az E-hulladék kezeléssel kapcsolatos módszertani kampányával

Világelső a Soproni Egyetem az E-hulladék kezeléssel kapcsolatos módszertani kampányával

A világ legjobb gyakorlatait bemutató, e területen élen járó 54 egyetem közül a nemzetközi dobogó első helyére rangsorolták az UI GreenMetric versenyében a Soproni Egyetem e-hulladék gyűjtését és a hulladék kezelést bemutató pályázatát.

Önállóan, saját ütemezéssel elsajátítható tananyagok

Önállóan, saját ütemezéssel elsajátítható tananyagok

 

Bővebben