A tanulmányban a színek vizuális kommunikációban betöltött szerepéről szerzett ismereteket összekapcsoljuk a TikTok közösségi média platform sajátosságaival, alapvetően az alábbi két kérdése keresve a választ: Befolyásolják-e a globális színpreferenciák a TikTok tartalmak interakcióit és elérési mutatóit? Befolyásolja-e a TikTok tartalmak interakcióit és elérési számait a kommunikációs szempontból bizonyítottan legrelevánsabb, a marketingszakemberek által is következetesen használt színek alkalmazása? A vizsgálat relevanciáját a kutatás eredményeinek hasznosíthatósága mutatja a közösségi média marketinggel, azon belül is a TikTokon történő promócióval foglalkozó szakemberek számára, hogy tudatosabban tudják kialakítani a videós tartalmak vizuális attribútumait a nagyobb elérési számok, illetve az azok alapjait jelentő magas interakciós mutatók érdekében.
Szerzők: PIRGER Tamás – LIPTÁK Katalin – HORVÁTH Kata (2025)
Teljes szöveg: https://doi.org/10.15170/MM.2024.58.04.04
Marketing és Menedzsment 58: 4 pp. 34-43., 10 p. (2025)