ATHU-0100007
Bounce Back - Fenntartható program kidolgozása az életvezetési készségek és ellenálló képesség fejlesztésére az osztrák-magyar határ menti régió általános iskola alsó és felső tagozatos diákjai számára
A projekt adatai
Projekt címe: Bounce Back - Fenntartható program kidolgozása az életvezetési készségek és ellenálló képesség fejlesztésére az osztrák-magyar határ menti régió általálnos iskola alsó és felső tagozatos diákjai számára
Projekt azonosító száma: ATHU-0100007
Résztvevők:
- Bildungsdirektion Wien (Tankerület Bécs)
- Amt der Burgenlandischen Landesregierung
- Private Paedagogische Hochschule Burgenland
- ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szogáltató és Kutató Központ
Projekt futamideje: 2024.02.01. - 2027.01.31.
Szerződött támogatás összege: 1 644 953,20 EUR (SOE: 249 777,60 EUR)
Projekt szakmai vezetője:
Kapcsolattartó a Soproni Egyetem részéről: Kissné Dr. Zsámboki Réka
Projektmenedzser: Dr. Walter Katalin, Kocsisné Lengyel Judit
Részletes leírás
A BOUNCE BACK projekt korunk közös kihívásaira ad válaszokat, a projekt célja, hogy az iskoláskorú gyermekek jobban meg tudjanak birkózni a pandémia, az éghajlatváltozás és a háborús konfliktusok problémás kérdéseivel. Az élethelyzeti kihívások és az ezekkel járó félelmek, bizonytalanságok és dezorientáció az AT-HU programrégió iskolai kontextusában kerülnek feldolgozásra. A pedagógusok és a szülők számára kihívást jelent, hogy konstruktívan kezeljék ezeket a félelmeket, közvetítsék a jövőre vonatkozó perspektívákat és erősítsék a diákok ellenálló képességét. A projekt átfogó célja egy innovatív Életvezetési Készségek Pedagógiai Program kidolgozása és megvalósítása az alsótagozat és felső tagozatos oktatás számára, különös tekintettel a 3–6. évfolyamra a diákok ellenálló képességének növelése érdekében.
Az új pedagógiai program kidolgozását és gyakorlati átültetését a partnerek határon átnyúló munkacsoportok és fejlesztési csoportok munkájával, közös eszmecserék, tanulmányutak és szakmai látogatási (job shadowing) programok keretében hajtják végre. Emellett a partnerek hatékony modelleket dolgoznak ki és tesztelnek az oktatók, a vezető beosztású iskolai alkalmazottak és a szülők (online) tanácsadására és képzésére. Az iskolafejlesztési támogatás (online) modelljeit kísérleti iskolákban fejlesztik és tesztelik általános alkalmazás céljából. E célból bővítik és továbbfejlesztik a korábbi határon átnyúló projektben már létrehozott pedagógiai információs és tanácsadó központokat.
A közösen kidolgozott Életvezetési Készségek Pedagógiai Program, valamint a határon átnyúló intézkedések lehetővé teszik, hogy a programrégió iskolai partnerségei – különösen a tanulók – hosszú távon profitáljanak a projekt eredményeiből. Az eredmények jelentősen hozzájárulnak az inkluzív és magas színvonalú oktatási ajánlatokhoz való egyenlő hozzáférés javításához.